top of page

איך מטגנים בלי טיפת שמן?

אחת השיטות האהובות עלי, שלא פוגעת בטעם או במראה, אבל חוסכת הרבה קלוריות מיותרות. קוראים לה טיגון באידוי או טיגון ללא שמן, והיא כל כך פשוטה שאין סיבה לא לנסות אותה.
 

כולנו יודעים שטיגון זו שיטת הבישול הכי פחות בריאה, והסיבה העיקרית היא השימוש בשמן. כל כף של שמן שווה ל-120 קלוריות. לרוב בטיגון אנחנו משתמשים לפחות בכף אחת כשמדובר במחבת קטנה, או עד לחצי כוס כשמדובר בסיר גדול (כ-1,050 קלוריות!).

בדיוק בגלל זה שווה להכיר את השיטה הזו. אני כמובן לא הראשונה להמציא אותה, אבל אני אשמח להיות זו שממנה תלמדו.


אז דבר ראשון שהכרחי כדי שהשיטה תצליח הוא סיר, או מחבת עם ציפוי ׳non-stick׳. רוב הסירים והמחבתות היום מגיעים כבר עם ציפוי ולכן לרובנו יש אותם בבית. במידה ואין לכם, כדאי מאוד ללכת לקנות.


שלב ראשון בטיגון ללא שמן הוא חימום המחבת. כדי להשיג את ההזהבה הרצויה בטיגון חשוב מאוד לוודא שהמחבת חמה לפני הוספת המזון.

כשהמחבת חמה מוסיפים את המזון ומתחילים בערבוב. חשוב להקפיד לערבב על מנת למנוע התחממות יתר ושריפה.

כשמתחילים לראות הזהבה של המזון, או במידה והוא מתחיל להדבק מעט למחבת, מוסיפים כף מים וממשיכים בערבוב. חוזרים על התהליך עד שמגיעים למידת הטיגון הרצויה.


השיטה הזו עובדת טוב עם ירקות ועוף.

בבשר פחות מומלץ להשתמש בשיטה בגלל השימוש באידוי. עם זאת, מומלץ להשתמש בגריל, שגם לא מצריך הוספת שמן, או במידה והבשר עם אחוזי שומן גבוהים, כמו למשל בשר טחון, השומן שנמצא בבשר מספיק לטיגון ואין צורך להוסיף עוד שמן.

במידה ואתם רוצים לטגן קציצות למשל, אני ממליצה להשתמש במכשיר איירפראייר (airfryer) כמו נינג׳ה למשל, כך אפשר להגיע להשחמה יפה ללא שמן, וללא אידוי של הבשר.


כל השלבים כתובים לטיגון במחבת, אך זהים גם בסיר.

30 צפיות0 תגובות
bottom of page